دل سروده های یک بازنشسته - جهانمردی - شهرضا

دل سروده های یک بازنشسته - جهانمردی - شهرضا

ثبت سروده های شخصی اینجانب مصطفی جهانمردی در انواع مختلف خصوصا ثبت اسامی دوستان همکارم در دنیای مجازی به زبان شعر
دل سروده های یک بازنشسته - جهانمردی - شهرضا

دل سروده های یک بازنشسته - جهانمردی - شهرضا

ثبت سروده های شخصی اینجانب مصطفی جهانمردی در انواع مختلف خصوصا ثبت اسامی دوستان همکارم در دنیای مجازی به زبان شعر

طنز شورایی

طنز شورایی  که در ایام انتخابات شورای شهر بافته شد ولی  کار آییش بیشتره


شعر طنز (من آمدم)

آمدم  تا  پای خود  را من  به  شورا واکنم

تا   در اینجا   شهرضا ی  دیگری  بر پاکنم

در تمام  کوچه های  شهر  دست انداز  را

اولویت   داده  بی چون و چرا   اجرا   کنم

از خیا با نها درختان  را  برم   در نصرباد

تا    بیا بانهای   آ نجا  را  کمی  زیبا    کنم

میکنم تخریب   این   بازار ششصد ساله را

تا   بناهای    قشنگی    جایشان    برپا  کنم

گرکه همراهی کنید ای دوستان این بنده را

حجره ای  از حجره ها  را  بهرتان امضا کنم

بهر   حل   مشکل  شهر    از   ترافیک  شلوغ

متروی  شش بانده ای  در  شهرضا اجرا کنم

یک کانال از آبدروغ زن می زنم تا گرم شا

تا که آبش را روان در دشت و درصحرا کنم

بهر    شادی    دل این  مردمان     اهل  دل

گاه از ایرج    گهی   هم   دعوت از گلپا کنم

فیلم های  روز   را   اکران کنم     در سینما

الغرض  من    شهر را   در   هر هنر پویاکنم

می کنم   در  هر  محله   بوستانی  من  به پا

بهر تخریبش   مجدد  حمله   سیل آسا    کنم

چون خبردارم   زوضع جیب شهرم زین سبب

کارهای خویش   را بی مزد  و بی حاشا کنم

می دهم  من قول در هر کوچه ای درشهرضا

یک   چراغ   سبز و قرمز    بهرتان    سرپاکنم

گر که شیطان خواست تا آید رود در جلد من

تا شود  آدم   من او  را   پیشتان    رسوا  کنم

من نمی گویم   دروغ و  وعده   بی جا به کس

نه زکس  ترسم بود   نه  از کسی   پرو ا  کنم

با پیامک   می فرستم   گاه   جوکهای  قشنگ

دور   از   دلهایتان   من    جمله  غمها   کنم

شهرضا را می کنم من قطب صنعت در جهان

جمله ی    این  کار ها    را    از   ید بیضا  کنم

آنقدر   من بار منّت   می نهم    بر دوش   خلق

تا که   پشت   جمله ی   همشهریان   را تا کنم

بهر   سروستان   بکارم   آنقدر   من سرو کاج

تا که   بر پا   جنگلی   چون   جنگل  تایگا   کنم

می کشم   یک لوله    از آنسوی    دریای خزر

آبیاری  بر  درختان    را    من    از     دریا  کنم

هرکه گفت   این کار  ناممکن   بود بی معطلی

هفته    دیگر    همینجا    نام    او   رسوا      کنم

ای  جهانمردی   شنیدی   لیک  تو  باور    نکن

گفت فردا چون شود هر حرف خود حاشا کنم

مصطفی جهانمردی

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.